loading...
بروزترین سایت تفریحی
خرید شارژ

برای خرید کارت شارژ با قیمت مناسب و پرداخت با کلیه درگاه بانک ها روی لینک زیر کلیک کنید



آخرین ارسال های انجمن
نوید بازدید : 653 دوشنبه 03 بهمن 1390 نظرات (0)

photo

 چند روز قبل آموزشی بسیار جالب در اینترنت دیدم که در آن افکت آب را بر روی عکس آموزش داده بود ، با این حال آموزش بسیار کوتاه و مختصری بود از این رو بر آن شدیم که خودمان آموزشی جامع و کامل را در این باره بنویسیم و منتشر کنیم تا...

اموزش در ادامه مطلب

 

 

 


چند روز قبل آموزشی بسیار جالب در اینترنت دیدم که در آن افکت آب را بر روی عکس آموزش داده بود ، با این حال آموزش بسیار کوتاه و مختصری بود از این رو بر آن شدیم که خودمان آموزشی جامع و کامل را در این باره بنویسیم و منتشر کنیم تا افراد بیشتری از این تکنیک استفاده کنند .

 

 

فایل های مورد نظر :

 

Creating a nice effect using water.psd

 

تصویر نهایی

 

 

 

قدم اول :

اول از همه شما به تصویر نیاز دارید . من تصویر مورد نظرم را در sxc.hu. پیدا کردم . صدها و بلکه هزارن عکس در آنجا قرار دارد پس بهتر است خوب بگردید تا تصویر مورد نظر خود را پیدا کنید .در اینجا می توانید تعدادی از آنها را مشاهده کنید :

http://www.sxc.hu/photo/956170

http://www.sxc.hu/photo/829826

http://www.sxc.hu/photo/604619

و همچنین من این را از istock گرفتم :

http://www.istockphoto.com/file_closeup/object/3907033_water_splash.php?id=3907033.

 

 

 

قدم ۲:

سپس در قدم بعدی شما باید مرد را از پشت زمینه خارج کنید .با استفاده از ابزار Pen  یک خط به دور مرد بکشید . در مورد موهای او زیاد نگران نباشید چرا که به آن نیازی ندارد . این در مورد سایه ی دستان نیز صادق است.

 

 

قدم ۳:

حالا که خطی را به دور او کشیدیم کلید های کنترل +اینتر را فشار دهید ( در سیستم مک از Command + Return استفاده می شود ) و به این ترتیب شما مرد را انتخاب می کنید .حالا یک پوشه جدید باز کنید . این فایل نهایی شما خواهد بود .آن را با مشکی پر کنید . بعد از اینکه پوشه جدید را باز کردید ، مردی را که سلکت کردید به کمک کشیدن به درون آن پوشه ببرید . باید چیزی شبیه به این را بدست آورید .

 

 

قدم۴:

سپس در قدم بعدی می خواهیم یک پشت زمینه خوب به کار اضافه کنیم ، چرا که می خواهیم یک کار ساده را پیش از آغاز پیش رو داشته باشیم. من از یک تکسچر استفاده کردم و بر روی آن یک گرادیان قرار دادم. همچنین می توانیداز سایتهایی شبیه سایتی که معرفی کردم برای تکسچر مورد نظرتان استفاده کنید .

 

قدم ۵:

حالا زمان آن رسیده که از افکت آب استفاده کنید . ابتدا باید تصویر مد نظر خود را پیدا کنیم. تعداد بسیار زیادی شبیه به چیزی که ما می خواهیم وجود دارد ، فقط باید آن را پیدا کنیم. به شما پیشنهاد می کنم از تصویری استفاده کنید که  به قدر کافی شفاف باشد و قطرات آب به خوبی در آن هویدا باشد . همچنین شما نیاز دارید که تعداد زیادی از آنها را پیدا کنید . من از آن سری استفاده کردم که شبیه به همانهایی بود که در sxc.hu و یا fotolia.com بود.

 

 

قدم۶:

سپس قسمتهایی را که لازم ندارید ، حذف کنید .

 

قدم ۷:

به سراغ channels  تصویر رفته و  channel ی که فکر می کنید بهترین کانتراست را بین اسپلاش و پشت زمینه دارد، انتخاب کنید .سپس این چانل را دابلیکیت کنید ، آن را قابل دیدن فرمایید و ( من به شخصه) چانل آبی را با فشردن آیکن چشم مخفی کردم . 

 قدم ۸ :

حالا به Image – Adjustments – Curves بروید . در این حالت چیزی برای تغییر دادن در تصویر نداریم ولی با این حال تعداد زیادی از تصاویر هستند که کانتراست بین آب و پشت زمینه به این خوبی آشکار نیستند .

 

 

قدم ۹ :

حالا بر روی چانلی که همین الان دابلیکیت کرده اید ، Ctrl + Click کنید . این کار باعث می شود که در اطراف حرکت آب یک سلکشن درست شود .

 

قدم ۱۰ :

حالا RGB channel را با کلیک کردن بر روی تامبنیل آن انتخاب کنید و به پالت لایه ها بروید و Ctrl + J را فشار دهید تا سلکشن را در یک لایه جدید کپی کنید . بعد از اینکه این کار را کردید ، کپی حرکت آب را به محیط کاری خود بکشید .

 

 

قدم۱۱ :

همانطور که مشاهده می کنید ، آب شفاف شد . من از این در قسمت راست استفاده کردم . کاری که شما الان باید انجام دهید این است که آن را آنقدر تغییر اندازه دهید که در سمت راست خوب به نظر برسد .

 

 

قدم۱۲ :

همانطوری که مشاهده می کنید خیلی خوب به نظر نمی رسد و نیاز به کمی دستکاری دارد . ابتدا لایه را به پشت پسر ببرید و لایر ماسک را برای این حرکت آب فعال کنید و قسمتهایی از آن را که نیازی به آن نداریم ، با قلمو بکشید

 

 

قدم ۱۳ :

خیلی عالی به نظر می رسد … می دانم . با این حال می خواهم کمی آن را بزرگتر کنم. یا کشیده تر . برای این کار فقط حرکت آب را دو بار دابلیکیت کنید و بر روی قسمتهایی را که لازم نداریم  ، ماسک بگذارید . در اینجا چیزی را که مد نظر است مشاهده می کنید  :

 

قدم ۱۴ :

در قدم بعدی شما باید لایه ها را با یکدیگر ترکیب کنید و سعی کنید از رنگ مناسبی به کارتان ببخشید . برای این کار با تنظیماتColor Balance تا آنجا که می توانید کار را شبیه به چیزی که در اینجا مشاهده می کنید ، سفید کنید .  

 

قدم۱۵ :

حالا دست دیگر را درست کنید .برای این کار از همان تکنیک و قدمهایی که استفاده کردم ، استفاده کنید . می توانید از تصاویر مشابه استفاده کنید و یا هر تصویری که دوست دارید و فکر می کنید به کمک آن کار ، زیبا و قشنگ می شود.

در اینجا می توانید ببینید که من چگونه این کار را انجام دادم  :

 

قدم ۱۶ :

در قدم بعدی باید قسمت پایین پسر را بسازیم. این بار از یک تصویر حرکت آب استفاده کنید .همچنین شما نباید از یک تصویر استفاده کنید  از تعداد بیشتری استفاده کنید . سپس از همان تکنیک استفاده کنید . همچنین باید این تصاویری که دارید را بر بالای لایه پسر ببرید . آنها بر روی لباس پسر نخواهند آمد چرا که شما با دقت آن ها را ماسک کرده اید . درست شبیه به چیزی که اینجا مشاهده می کنید .  

 

قدم ۱۷ :

قدم بعدی پاها است . یک بار دیگر از همان تکنیک استفاده کنید . به شما تصاویر بعد از تغییر حالت را نشان خواهم داد .اول پای چپ است .

 

 

قدم ۱۸ :

حالا پای راست . از تصاویری شبیه به آن چیزی که ما استفاده کردیم ، برای پای چپ استفاده کنید .

 

قدم ۱۹ :

قدم بعدی سر کارکتر است . به یاد داشته باشید که من فقط از تصاویر آب استفاده کردم. و هیچ افکت و یا حالت سه بعدی نداشت . همچنین سر کاملا ساده بود .

 

قدم ۲۰ :

به شما تبریک می گویم ! شما از پس این افکت به طور کامل برآمدید . در اینجا یک امتیاز به شما می دهم که به کمک آن می توانید کار را بهتر انجام دهید . فقط کمی دستکاری و کمی تنظیمات دیگر می تواند تصویر شما را درست همانی بکند که می خواهید .

به این ترتیب کار امروز ما به پایان می رسد.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و تشکر فراوان از توجه شما .

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 342
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 87
  • تعداد اعضا : 3027
  • آی پی امروز : 353
  • آی پی دیروز : 350
  • بازدید امروز : 593
  • باردید دیروز : 681
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,770
  • بازدید ماه : 2,770
  • بازدید سال : 81,431
  • بازدید کلی : 1,500,498
  • کدهای اختصاصی

    قالب وبلاگ